30-08-2017
In Zichtlijnen 174 staat het dossier in het teken van video. Zo schrijven we over het grootse 3D-showeffect dat Live Legends creëerde door een slimme interactie van decor, licht en videoprojectie, geholpen door een realtime content engine en een uit de kluiten gewassen mediaserver. Verder: dat je video ook op heel andere, eigenwijze manier kan toepassen, viel dit seizoen te zien in de voorstelling True Colors, waarin live videobeelden worden geschoten met behulp van een stel iPhones. En om jonge theatermakers juist met die enorme reikwijdte van audiovisuele mogelijkheden te laten experimenteren, opende BeamSystems deze zomer samen met enkele partners voor het eerst het Performance Tech Lab. Wat waren daar de eyeopeners, en hoe beviel deze pilot?
Verder in deze Zichtlijnen: een persoonlijk verslag vanaf de World Stage Design in Taipei, de voorlopige resultaten van het ETTE-project, en het antwoord op de vraag: wat maakt Stage Set Scenery anders dan andere vakbeurzen – en wat zouden we daarvan graag terugzien op CUE? Over de CUE gesproken: wie zitten er in de jury van de nieuwe VPT Innovatieprijs en hoe kun je daar straks naar mee dingen? Ook kijken we op het Holland Festival achter de schermen bij de voorstelling Demolishing everything with amazing speed, die niet alleen techniek als thema heeft, maar ook technisch complex in elkaar zit. Tot slot een zomers verhaal over het intrigerende tweede leven van een draaiend toneeldecor – als kermisattractie.
Bedankt, binnen enkele minuten ontvangt je een e-mail van ons met daarin een persoonlijke link. Klik op de link om een nieuw wachtwoord op te geven.