Van de ingenieuze decorconstructie van De prooi sloeg de fantasie van Arjan Kruidhof op hol. Daar kon hij wel iets mee. Vijf jaar na de première van dat stuk is zijn ‘Relaxerette’ bijna klaar. “Al gauw werd het best een groot ding met meerdere hangmatjes.”
Iedere vier jaar vindt in Praag een bruisende wereldtentoonstelling plaats over scenografie en theaterarchitectuur. Dit jaar namen zeventig landen deel en trok de Praagse Quadriënnale veertigduizend bezoekers. ‘De PQ is een happening geworden die gaat over levend theater en ontwikkelingen die het ontwerp pur sang overstijgen.’
The Prague Quadriennale has changed its name from International Exhibition of Scenography and Theatre Architecture into Performance, Design and Space and focuses in this edition on the art form in the range between design and performance. In the Netherlands this genre in between two worlds exists in many forms – it is alternately called experience theatre, modern mime, location theatre, community art, live art, visual theatre or sometimes does not have any name at all.
Roos van Geffen (1975), Lena Müller (1976), Marloeke van der Vlugt (1971), Theun Mosk (1980).
Het rapport waarmee het onderzoek naar de geschiedenis van de theatertechniek en de eventuele mogelijkheden voor een museum, waarover al eerder in Zichtlijnen werd geschreven, werd afgesloten, is sinds kort openbaar.
Bedankt, binnen enkele minuten ontvangt je een e-mail van ons met daarin een persoonlijke link. Klik op de link om een nieuw wachtwoord op te geven.